England is always a good idea

No electricity, no college

Hallo allemaal,


Het is best lang geleden dat ik iets heb geschreven. Dit is omdat ik dacht dat ik niet echt iets bijzonder had te vertellen, maar als ik terugkijk heb ik een hele hoop te vertellen!

Afgelopen maandag kwam ik op school aan en iedereen stond buiten, dus ik dacht: Wat is hier aan de hand. Blijkbaar was er geen stroom en daarom werd college gesloten voor een dag, Happy days! Ik ging met een paar vrienden naar de stad en aangezien het best mooi weer was, hebben we op het strand gezeten. Het was wel koud, maar de zon scheen tenminste :)

Dinsdag ging ik na school hardlopen met Libys en 's avonds hebben we een kerst film gekeken met haar ouders (Elf). Libys vader is Schots en hij vroeg aan mij of ik een typisch Schots drankje wilde genaamd 'Bovril'. Libys trok een heel vies gezicht dus ik dacht oh nee... Het is een soort yeast met meat extracts en hij deed er peper in. Ik was een beetje bang voor de eerste slok, maar het was best lekker! Libys vader vertelde dat ze dat drinken in Schotland als ze gaan skien, omdat het je lichaam opwarmt.

Afgelopen donderdag was de school musical en een vriendin van mij speelde daarin dus ik ben wezen kijken. Ik moet toegeven, ze kunnen hier wel wat leren van de musicals op het CLV! Het was best een aardig optreden, maar ik had wat meer verwacht. Vrijdag hadden we met een paar mensen een international dinner party. We aten pasta, pizza, zalm en als desert echte Engelse mince pie! Na het eten hebben we pool en gitaar gespeeld, dus het was een geslaagde avond! De dag erna zou ik met Nathanial naar de gym gaan. Ik had beloofd dat als hij een dag niet zou zweren, ik met hem naar de gym zou gaan... yeey.... We hadden afgesproken om half 10. Dus ik stond buiten met Vittoria. Bleek dat hij nog in bed lag te slapen... Uiteindelijk zijn we wel geweest, maar volgensmij maakte hij meer foto's van zichzelf met een gewicht in zijn hand, dan dat hij werkelijk wat deed ;)

Twee weken geleden ben ik met Libys en haar ouders naar Bournemouth geweest. We gingen naar de kerstmarkt, wat erg leuk was. Er waren allemaal kleine kraampjes bij elkaar en ze verkochten erg leuke dingen. Er was zelfs een Nederlands kraampje met allerlei soorten kaas! Die dag heb ik voor het eerst 'roasted chestnuts' geprobeerd en het smaakte een beetje vreemd. Ik denk niet dat Engels eten niet echt mijn ding is ;) Alhoewel, Libys moeder had short people's bread gekocht en dat was super lekker! Libys vader zei: Nee Alise kan dat niet eten, aangezien het voor short people is. 'S middags ging ik met Libys schaatsen op een kleine ijsring buiten. Het was erg grappig om te zien dat veel Engelse niet kunnen schaatsen. Ik denk dat ze wel wat kunnen leren van de Dutchies! Na het schaatsen gingen we naar een pub en hadden we Tenesse burgers met friet!
'S avonds had ik een surprise party georganiseerd met een paar meiden omdat Pauline (uit Belgie) 18 werd. We hadden een zaal in een pub gehuurd en ik zou helpen versieren. Een van de Italiaanse meiden had Tira misu gemaakt en dat was zooooo lekker!!!

Op school heb ik met Cecilia ontdekt dat er muzieklokalen zijn die je kan boeken en dan kan je spelen. Ze speelt heel goed piano en soms breng ik mn gitaar naar school zodat we samen kunnen spelen :) Ze heeft afgelopen week ook een gitaar aangeschaft omdat ze het zo leuk vond en nu leer ik haar de basis wat erg leuk is! Verder loop ik vaak hard en twee keer per week loop ik hard met Libys. Het nadeel van wonen op de top van een eiland is alleen dat er bijna 5 keer zoveel wind is als beneden... Maar ondanks dat is het erg mooi om langs de klif te rennen!

Deze week heb ik mijn laatste onderdeel van mijn Engels examen (schrijfvaardigheid) en voor de andere drie onderdelen ben ik waarschijnlijk geslaagd :). Eeeen volgende week is de laatste week voor de vakantie! Ik heb al veel plannen en erg veel zin in de vakantie! Alles is al helemaal in de kerststemming hier. Heel veel mensen hebben lichtjes voor hun huis hangen en er is een straat in Weymouth waar mensen zoveel versiering hebben, dat je half verblind wordt als je daar 's avonds loopt ;p Ook wij hebben vorig weekend de kerstboom in huis gezet en versierd met de het gezin. Dit hield in dat iedereen random versiering in de boom hing en Lyndsay en Ed zeiden dat ik het moest afmaken omdat ik waarschijnlijk het meest artistiek ben... Uuhmm... Ik denk het niet, maar het was wel grappig en we hebben een boom met lekker veel versiering nu ;) Hoewel de versiering onderin langzaam verdwijnt omdat Zed het opeet hahah. Ik ben benieuwd naar de Engelse kerst en ik zal wel weer een verhaal plaatsen na de kerstvakantie!

Liefs Alise

Reacties

Reacties

jolande

Ik ben benieuwd naar de foto's van de engelse kerstsfeer...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!