England is always a good idea

Already halfway there

'A mind that is stretched by a new experience, can never go back to it's old dimensions'


Kerstvakantie,
Inmiddels alweer een tijd geleden! In het begin van de kerstvakantie ben ik met onze vriendengroep naar Bournemouth geweest. We zijn wezen schaatsen en hebben onze kerst inkopen gedaan daar. De schaatsbaan en het ijs waren niet echt spectaculair, maar het was zeker leuk om te zien hoe "goed" iedereen het kon! Een paar dagen later ben ik met twee vriendinnen naar London geweest en dat was echt super leuk! Ik vond London echt een super gave stad! Alle prachtige oude gebouwen en alles was in de kerstsfeer. Overal waren lichtjes en kerstversiering boven de straten. De tweede dag hadden we fietsen gehuurd en zijn we door heel London gereden. Dit was best appart, maar wel heel erg leuk om te doen! We zijn naar de Borough market geweest en daar was in principe alleen maar eten. Overal waren kraampjes vol met eten uit allerlei verschillende landen en het zag er erg leuk uit! We zijn ook naar Oxford street geweest en vanwege de kerstdagen was het zo druk dat je bijna alleen maar mensen kon zien. Verder zijn we naar alle touristische attracties geweest (Big Ben, Towerbridge, Londen Eye etc.)

Een paar dagen nadat ik terug kwam was het kerst. 'S ochtends had mijn gastmoeder een Engels ontbijt gemaakt met ei, worst, witte bonen in tomaten saus, bacon en een vies zwart iets wat blijkbaar varkensbloed was. Na het ontbijt hebben we de kado's onder de boom uitgepakt. Voor de rest van de dag zouden we naar de pub gaan en 's avonds hadden we daar een kerstdiner. Ik moet toegeven dat kerst de lastigste tijd was tot nu toe. Het was best wel raar om het met een andere familie te vieren en mijn ideale Engelse kerst was niet de hele dag doorbrengen in de pub. Maarja iedereen viert kerst op zijn eigen manier en het was gewoon anders. Zaterdag na kerst kwam Ed's familie hier en zijn familie was echt heel erg leuk en grappig. We hadden een buffet met allerlei hapjes en het was erg leuk om ze te leren kennen!

En toen: nieuw jaar. In weymouth is het een traditie dat iedereen zich verkleed op oudejaarsavond. Dus bijna iedereen uit onze vriendengroep had een kostuum en het was erg leuk om iedereen verkleed te zien in de stad. Er zou afgeteld worden bij de grote klok in het centrum van Weymouth en toen we daar heenliepen was er bijna niemand. Na een tijdje begonnen mensen af te tellen: 10....9....8....7 en toen begon de klok te slaan dat het 12 uur was. Dus iedereen was te laat met aftellen en had zo iets van ohw... ooepsie haha. Ik had gedacht dat er overal vuurwerk zou zijn. Maar helaas, er was wat siervuurwerk bij de klok, maar dat stelde niet veel voor en verder was er nergens vuurwerk te bekennen. Nadat iedereen elkaar een gelukkig nieuwjaar had gewenst zijn we naar een club geweest. Al met al was het een hele gezellige avond! De rest van de vakantie heb ik vooral veel met vriendinnen afgesproken.

De week na de vakantie kreeg ik te horen dat ik geslaagd was voor mijn Engels examen, dus ik hoef niet meer naar de Engelse les toe. Twee weken na de vakantie had ik mocking exams en aardrijkskunde ging wel goed, maar wiskunde was echt veel lastiger dan verwacht. Dus ik weet niet zeker of ik die zo goed heb gemaakt (ach ja... het was maar een proefexamen toch..?

Undecided
). Voor Photography hebben we ons laatste project "portraiture" en over twee weken moet dat af zijn. Daarna heb ik een examen voor dit vak.

Afgelopen dinsdag ben ik met een vriendin naar het strand geweest en we zijn wezen longboarden. Dat was echt leuk om te doen, ondanks dat ik steeds bijna viel. Het was best koud, maar de zon scheen dus we hebben zelfs in het park zitten lezen zonder jas. Vandaag heb ik mijn laatste shoot gedaan voor photography en wanneer ik de foto's heb geprint zal ik het resultaat wel laten zien!

Liefs Alise

Reacties

Reacties

Veerle

Leuk verhaal weer Alise! Succes met de rest van je examens en de fotografie opdrachten! Liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!