England is always a good idea

October Break, remembrance days

You can't buy happiness but you can buy tea and that's kind of the same thing


Hallo allemaal,

Het is al weer een tijdje geleden sinds mijn laatste blog dus ik heb een hoop te vertellen!

Twee weken geleden had ik herfstvakantie. Ik wist eerst niet echt wat ik ging doen de hele week, maar ik heb me niet een dag verveeld. De zaterdag voor de vakantie hadden we een diner met alle foreign students en met onze area rep. We gingen naar een pub en het eten was echt vies, maar het was wel heel gezellig! Na het eten gingen we naar het strand en we hebben daar gevoetbald. Er kwamen twee agenten naar ons toe met de vraag of we aan het drinken waren (omdat veel jongeren drinken op het strand). Toen ze erachter kwamen dat we buitenlands waren begon er een heel gesprek over verschillende landen en culturen. Ik geloof niet dat ik ooit zulke aardige agenten in Nederland heb gezien

Wink
Maandag ben ik met naar Sea Life Park geweest. Dit was een soort aquarium/dierentuin met allerlei diersoorten die in de zee leven. Dinsdag zijn we met een aantal foreign students naar Poole geweest om te winkelen. Poole was niet echt een geweldige plaats. Vooral veel nieuwe gebouwen en niet heel erg groot. Aan het eind van de middag gingen we naar het park en het begon te regenen (of course), dus we gingen schuilen onder een glijbaan in de speeltuin. Toen het droog was gingen we op een bankje naast het water zitten en er waren heel veel meeuwen. Ik at een boterham en gooide een stukje naar een meeuw en opeens kwam er een hele invasie! Alle meeuwen vlogen boven ons en om ons heen en ze aten bijna uit mijn hand. Het was wel grappig want na een tijdje poepte ze op de mensen die op het bankje zaten ;p Dus we besloten om maar te gaan.

Woensdag regende het de hele dag heel erg hard. Ik ging met een vriendin en haar nichtje naar een indoor play area. We hadden niet gedacht dat het zo vermoeiend zou zijn, na een uur waren we helemaal buiten adem hahaha. We vroegen ons af hoe we vroeger voor uren daar konden spelen. Na 10 minuten had ik al nieuwe beste vrienden gemaakt met twee meisjes van 4 en 6 en ze wilden steeds van de hoogste glijbaan af. Na 10 keer omhoog klimmen had ik er wel een beetje genoeg van. Emma zei: Pleaaase can we go one more time? Dus ik zei dat we nog een keer konden gaan. Drie keer raden wat ze zei toen we weer beneden waren ;)
Na twee en een half uur gingen we weer naar buiten en hadden we friet gehaald. Vervolgens hebben we voor meer dan een uur op het strand gewandeld en wij waren uitgeput terwijl Ella (nichtje) nog steeds niet moe was :O Toen we weer thuis kwamen gingen we Peppa Pig kijken. Ik had niet gedacht dat een kinderprogramma zo leuk en leerzaam kon zijn haha. Ik had al mijn jeugdherinneringen weer naar boven gehaald deze dag :p
Donderdag ging ik naar Dorchester en verder heb ik vooral veel met vriendinnen afgesproken en we hebben een aantal keer pool gespeeld in een pub. Ik wordt steeds beter, ik kan de bal nu in ieder geval raken en soms gaat die zelfs in de goede richting.
Zondag ben ik voor het eerst wezen zeilen hier. Ik denk dat het windkracht vijf of zes was en daarom gingen we in een wat grotere stabiele boot. Ik was samen met een instructeur en we sloegen een paar keer bijna om. Het is me helaas niet gelukt om hem eruit te laten vallen, maar hij was wel doorweekt ;)

Afgelopen dinsdag was het Guy Fawkes Day of ook wel Bonfire Night. De gekke Engelsen vieren dat een groep katholieken er niet in slaagden om het parlement op te blazen. Ik ging met vrienden naar het strand en daar was een enorm kampvuur. Dat was echt gaaf en lekker warm! Na een halfuur was er een boot in het water waarop vuurwerk werd afgeschoten. Ik had het even het gevoel dat het nieuw jaar was.
Deze week was het ook 100 jaar geleden dat de eerste wereldoorlog was en iedereen draagt hier poppies. Echt een mooi symbool en mooi dat iedereen meeleeft met de gestorvene soldaten en hun familie en vrienden. Ook op tv waren heel veel programma's in het teken van de eerste wereldoorlog.

Vandaag 9/11 was het Remembrance Day voor de vliegtuigramp in Amerika en ook voor de eerste wereldoorlog. Ik ging vannochtend rennen met een vriendin en toen we terug kwamen waren er overal mensen. Er waren soldaten en submarines in uniform en ook de burgemeester zag er heel mooi uit. Er werd voorgelezen uit de bijbel en gebeden voor alle gestorvenen in de eerste wereldoorlog. Verschillende mensen legden daarna krasen van poppies bij een monument. Er was een fanfare die muziek speelde en het volkslied werd gezongen. Daarna liep iedereen naar een ander monument. Opnieuw werd er gebeden maar dit keer voor alle gestorvenen tijdens de vliegtuigramp in de USA. Er werden weer kransen neergelegd en het was echt heel mooi om te zien dat iedereen zo stil was. Het is echt mooi dat ze hier zoveel dingen herdenken en dat het heel traditioneel is. Dat zouden ze in Nederland ook moeten doen!

Het wordt echt steeds kouder hier en steeds meer regen en wind. Afgelopen week zat ik in de bus en het waaide zo hard dat de deuren van de bus open waaide, ik dacht echt WAT GEBEURT HIER?!?! Ik denk dat ze in Nederland wat beter om kunnen gaan met de regen dan hier. Binnen no time zijn de putten verstopt en ontstaan er plassen van 30-50cm diep en van meer dan 5m lang. Geloof me, als je daarin stapt ben je niet blij ;) Gister heb ik eindelijk waterproof shoes en een paraplu gekocht, dus ik hoop dat ik de winter overleef haha. (Ookal overleeft de paraplu het waarschijnlijk niet lang)


Liefs Alise

Reacties

Reacties

mama

Hoi lies,
leuk om weer te lezen en ook om je fotos te zien. heb je er nog meer gemaakt? Vakantie nu weer voorbij...
Vandaag was hier prachtig weer, hoop bij jou ook, geen regenof wind. Fijne week weer! xx

oma Alie /opa Chiel

Hij lise,
leuk weer wat van je te horen. We genieten met je mee (behalve van your rain) en kijken altijd uit naar je nieuwe verhalen, zo blijven we lekker op de hoogte van je reilen en zeilen in GB. Wat is eigenlijk een area rep?
Liefs oma en opa xxx

Your beloved sister ;)

Hee Lies,

Wat leuk om al die verhalen van je te lezen! Zie te horen heb je het goed naar je zin :) Als je terug komt gaan we lekker een potje poolen. ^^ En ik hoop voor je dat je paraplu al die regen aan kan, succes ermee.

maajo@hetnet.nl

Omke tjipke en tante marianne ontvangen de reisverhalen niet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!